فواید سویا برای انسان

به دلیل محتوای مغذی باالیی که سویا دارد فواید سویا برای سالمتی زیاد است و متخصصین پیشنهاد میکنند که آن را در رژیم روزانه خود داشته باشید تا به شما کمک کند، بدن سالمی داشته و احساس خوبی را تجربه کنید. برخی از فواید سویا شامل موارد زیر است:
1 -سطح باالی آنتیاکسیدان در سویا ، برای پیشگیری رشد سلولهای سرطانی کمک میکند.
2 -ایزوفالون سویا سبب کاهش ریسک دیابت می شود
3 -سویا غنی از زینک، سلنیوم، مس، منیزیم و کلسیم هستند که سبب افزایش رشد بافت استخوانی جدید، تقویت بافت موجود و افزایش سرعت فرآیند بازسازی استخوان میشوند.
4 -سویا مملو از پروتئین گیاهی بوده جایگزین خوبی برای پروتئین حیوانی است . مصرف سویا در افرادی که منع مصرف گوشت قرمز و یا محصوالت حیوانی را دارند، از قبیل افراد با بیماری گرفتگی شریانی، انواع سکته، مشکالت قلبی و افراد با چربی خون باال میتواند تا حدود زیادی در تامین مواد پروتئینی جایگزین مناسبی باشد.
5 -دانه های سویا از آنجایی که غنی از منگنز هستند، به خواب بهتر کمک میکنند. منگنز به بهبود کیفیت خواب عمیق و مدت خواب شما مرتبط است.
6 -مواد شیمیایی گیاهی موجود در سویا، خواص ضدالتهابی، تحریک کالژنسازی، آنتیاکسیدانی، روشنکنندگی پوست و محافظت در برابر UV دارند که سبب بهبود سالمت پوست میشود.
7 -به بانوان باردار توصیه میشود محصوالت ارگانیک بر پایه سویا مصرف کنند، زیرا غنی از فولیک اسید و ویتامین B کمپلکس هستند و این مواد مغذی برای پیشگیری از نقص لوله عصبی در جنینها مهم هستند
8 -در طی یائسگی سطح استروژن کاهش پیدا میکند که سبب ایجاد عالئم ناخوشایندی همچون عرق کردن، احساس گرما و تغییرات روحیه میشود. تحقیقات نشان میدهد ایزوفالونهای سویا توانستند با باال بردن سطح استروژن به کاهش عالئم یائسگی کمک کنند.
9 -به تناسب اندام کمک میکند. باال بودن میزان پروتئین سویا آجیلی کمک میکند احساس سیری داشته باشید که ساعتهایی که نیازمند غذا خوردن هستید را کاهش میدهد

فهرست
Call Now Button